Saturday, September 22, 2018

Meal Shake - Bagaimana Membantu Ibu Menyusukan Bayi Eczema



 APA FUNGSI MEAL SHAKE?

1) Membekal nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain

2) Membantu tumbesaran -  Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar

3) Anti-Oksida - Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan  agen anti oksida yang bertindak melawan jangkitan  dan melambatkan proses penuaan



4) Mengembalikan seri wajah - Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina  sel-sel darah merah yang sihat sekaligus memberikan kompleks wajah/kulit yang lebih cantik



APA RAMUAN MEAL SHAKE?

Ia diperbuat daripada bahan semulajadi- buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu). Lactalbumin adalah bahan terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa.


BAGAIMANA MEAL SHAKE MEMBANTU IBU MENYUSU BAYI ECZEMA?

Apabila saya mendapat tahu anak saya menghidap Eczema, saya terus terfikirkan Meal Shake Shaklee. Meal Shake sesuai untuk bagi yang menghidap Eczema tetapi anak saya baru berusia 3 bulan. Saya nekad untuk mencuba sendiri minum Meal Shake setiap hari kerana yakin melalui penyusuan anak saya akan turut mendapat nutrisi dari Meal Shake.

Apa yang saya lihat, kulit anak saya semakin halus dan licin. Malah saya yang menyusukan anak turut mendapat manfaat dari pengambilan Meal Shake iaitu kurang rasa lapar, tidak mudah lesu dan menghasilkan susu yang lebih berkualiti. Ini dapat dilihat melalui carta berat anak saya yang bertambah setiap kali lawatan ke klinik.



Saya amat komited untuk membantu anda yang masih mencari penyelesaian dalam merawat Eczema kerana saya faham punca, vitamin dan teknik berkesan untuk merawat Eczema.





Faizah Yaakub
0106690415
SID Port Dickson

No comments:

Post a Comment

Bisnes Online Mudah Untuk Pelajar Dan Suri rumah 2021

 Bosan dengan bisnes yang ada turun naik? Produk bermusim dan kurang repeat order? Nak income 4 angka tapi modal rendah? JOM SERTAI TEAM FAI...