Saturday, February 16, 2019

Tanda Rahim Jatuh Dan Bagaimana Mengatasinya


Masalah rahim jatuh merupakan mimpi ngeri bagi seorang wanita kerana rahim merupakan mahkota bagi seorang wanita. Peranakan jatuh adalah antara punca utama sukar untuk hamil. Ia boleh berlaku di ebabkan kelemahan pada otot pelvik yang menampung kedudukan rahim atau jika ada tekanan tinggi dalam abdomen yang boleh menyebabkan rahim turun atau berada di luar lubang faraj.




Antara punca-punca rahim jatuh ialah :

1. Jatuh terhentak yang kuat.
2. Angkat benda yang berat.
3. Tidak berpantang dengan baik selepas bersalin.
4. Tolak benda dengan kaki terutama sekali menggunakan ibu jari.
5. Obesiti/ kegemukan
6. Pergerakan yang lasak.
Kadang orang perempuan ni suka buat semua benda sendiri, nampak macam kuat tapi hakikatnya beri kesan pada dalaman kita. Mengemas rumah siap tolak sofa dan almari sendiri. Masa berpantang pun rajin sangat buat kerja-kerja rumah. Tanpa kita sedar peranakan kita jatuh.
Macam mana nak tau yang peranakan kita jatuh?
Tanda-tanda peranakan jatuh :
1. Rasa berat disekitar kawasan ari-ari. Rasa ada benda yang bergayut di kawasan tersebut. Rasa ada benda nak terkeluar di kawasan area pembukaan faraj
2. Senang terkencing bila bersin dan batuk. Tetapi jika wanita tu ada masalah lantai pelvik lemah pun boleh membuatkan dia terkencing masa batuk dan bersin

3. Kencing rasa tidak lawas. Walaupun dah ke tandas, tetapi rasa macam ada lagi air kencing yang nak keluar. Apabila diteran tidak keluar pun air kencing tu.

4. Senak/ sakit apabila bersama suami.

5. Sakit pinggang seperti sakit melingkar kawasan pinggang dan ari-ari.

6. Peha dan betis rasa kebas-kebas.

7. Kalau berdiri, terasa seperti rahim seakan jatuh dan rasa sengal

8. Cepat rasa penat kalau buat kerja.


Bagaimana cara mengatasi masalah peranakan jatuh ni?

Selain bertungku, berurut dan mengamalkan jamu anda juga boleh mengambil supplemen untuk membantu anda mengatasi masalah ini.








Energizing Soy Protein (ESP)
ESP berfungsi untuk menguatkan sel-sel otot rahim supaya otot rahim menjadi kuat semula. ESP yang kaya dengan protein akan menjadi makanan utama sel-sel dalam tubuh badan kita. Apabila sel dalam otot rahim mendapat makanan yang berkualiti, ia menjadikan otot rahim menjadi kuat dan berfungsi dengan baik.

Alfalfa Complex
Alfafa Complex adalah herba yang dipanggil kacip fatimah moden. Pengambilan Alfalfa dengan dos dan aturan makan yang betul akan menjadikan rahim kita kuat. Insyallah membantu menaikkan rahim ke kedudukan yang asal.
Set Menaikkan Rahim Shaklee ini terdiri daripada vitamin semulajadi yang selamat dan sesuai untuk semua wanita, kecuali ibu mengandung kerana alfalfa panas dan akan membahayakan kandungan. Insyallah dengan mengamalkan set ini secara konsisten akan dapat membantu menaikkan peranakan yang jatuh dan menguatkan rahim sekaligus mengelakkan rahim kita jatuh lagi.

Bagaimana anda nak dapatkan kedua-dua produk ini dengan harga  berpatutan serta konsultasi percuma? Anda boleh hubungi Faizah di link di bawah dan Faizah akan guide anda untuk mengatasi masalah ini dengan berkesan.

Puan Faizah Yaakub
SID : 1284004
Wasap : 010 6690415 (klik untuk direct wasap)
Facebook : Faizah Yaakub
Instagram : faizahfyn
Youtube : faizahfyn

No comments:

Post a Comment

Bisnes Online Mudah Untuk Pelajar Dan Suri rumah 2021

 Bosan dengan bisnes yang ada turun naik? Produk bermusim dan kurang repeat order? Nak income 4 angka tapi modal rendah? JOM SERTAI TEAM FAI...